Luahan Menginap Dalam Hotel Berhantu - Hotelier TRIP | Hotelier Advisor

Discover More TropicaBLU

Travel, Flight, Hotel and Promotion


Luahan Menginap Dalam Hotel Berhantu


AnonymousDecember 15, 2018 at 10:32 PM 

Hotel Sri Lagenda Langkawi pun sama. Waktu tu dapat bilik blok 6 (kalau tak silap). Waktu datang tu satu family da pelik tengok tempat tu sebab dah berlumut. Lagi la blok kitorang tu, kitorang je ada. Sebelah blok tu tangga dan sebelah tangga tu bangunan buruk kena tinggal. Dari dalam rumah tu kalau usyar tingkap memang nampak bangunan buruk tu. Tapi bahagian dalam dia sangat cantik. Perabot semua baru dan canggih.

Ansa Hotel Bukit Bintang
Beberapa Hotel Di Bukit Bintang Juga Berhantu dan Mempunyai Sejarah Misteri



First ayah yang kena kacau sebab lepas je dia solat, dia muntah-muntah dan sakit teruk. Dalam rumah je. Bila kitorang keluar rumah dia sehat. Siap naik parasailing. Kakak pulak, waktu nak pergi kolam, dia nampak ayah kat balkoni tengah mengintai. Dia melambai la.

Tiba-tiba ayah ada kat depan dia. Hah siapa yang dia lambai ? Dalam rumah kitorang tu ada balkoni tapi tak boleh bukaj sebab berkunci. Semua kunci try tak boleh bukak tapi mak dengar suara orang bercakap kat balkoni tu. Adik pulak terjaga pukul 5 pagi main game terdengar bunyi dalam tandas. 1 kali dia buat tak tahu. Kali ke2 dia jenguk tandas dalam bilik dia tapi tak ada pape. 


Pastu tiba2 dia dengar bunyi orang memasak kat dapur dia terus nyorok dalam selimut. Saya pulak waktu tengah baring dalam bilik sorang-sorang dekat meja solek tu macam ada benda jatuh. Bunyi kuat. Tapi bukan jatuh ke lantai, dia jatuh ke atas meja tu. Saya bangun la usyar tapi saya tengok barang semua elok atas meja.

Tak ada ape yang bergerak. Saya sambung balik baring buat tak tahu. Tapi telinga ni memang dengar bunyi mesin rumput kat bangunan buruk kat sebelah tapi kalau ikut logik boleh jadi je ada orang bersihkan bangunan sebelah. Saya intai kat tingkap. Tapi tak ada apa. Bunyi orang bercakap pun ada tapi tak ada orang. Nasib ayah dah pesan "masuk tempat orang mulut jangan cabul jangan tegur" sepanjangkat sana kitorang semua diam tak bgi tahu each other. Adik je yang tanya mak "ma kenapa malam tadi dengar macam2 bunyi ?"

Air yang mak masak 1 cerek pun habis tapi takde siapa minum sebab tinggal air kat rumah pagi balik malam.

Alhamdulillah gangguan ringan. Dia mcm nak usik sikit2 je.

Btw harga bilik tu 150 1 malam. Ada 3 bilik. 1 master bedroom katil size qween dengan bilik air. Bilik kedua katil size qween tapi takde bilik air. Bilik ketiga single bedroom. Setiap bilik ada aircorn ngan kipas termasuk ruanh tamu. Ada balkoni depan (yang tak boleh bukak) dengan balkoni belakang dekat dapur. Dapur dia elektronik punya. Lengkap pinggan mangkuk yang bersih. Tandas satu lagi dekat dapur pun bersih. Boleh adjust suhu air. Ada tv sofa dgn toto. Sangat murah. Ada yang berminat ?


UnknownDecember 13, 2018 at 12:32 AM

TELOK BATIK RESORT pun berhantu..ntahla..3x dah aku kena kacau hantu kat hotel..

Mungkin sebab aku ni penakut kot..yg ni family day..dh 4 tahun aku handle family day kelab guru..so byk jgkla hotel2 yg ok and ade jgk yg x ok..nama je telok batik resort..bila check in..rupa2nya resort tu dh seperate..check in kat kawasan resort sama tp lain owner..lain blok..dh ter oder..nk bt cmne..tgk blok pun cam suram..dahan2 pokok sampai menutupi koridor..ptg tu..aku ngn 2 mber p lumut beli mknan..balik dlm kul 7.00ptg..turun kete dh azan..kami jln di koridor..tibe2 selisih ngn sorg mamat ni..muka pucat..dan jln slow x pandang kiri kanan dan kedua2 tgn dia keras cm robot..mase tu x aspect tu hantu..sbb nk cepat masuk bilik..dh maghrib..bilik aku ground floor..bilik mber aku tingkat atas..mlm tu de dinner..ingtkn kat hall yg selesa..rupenye kat restaurant yg cam dh lme tinggal..sorg mber aku ni mmg lemah semangat..tgh mkn2..dia dh lain mcm..dh cm nk kna rasuk..

Lps "dinner"..bergambar..sume balik bilik..tiba di bilik..mber aku dh merah mata..mber sebilik dh takut..panggil mber lain untuk pegang mber yg nk kna rasuk tu..dorg pakat baca yasin x henti..alhmdllh dia x jd kna rasuk..tiba di bilik aku..aku tido di ruang tamu..padahal ade bilik..tp aku rse seram bila masuk bilik..lastly hasben n ank buah aku tido dlm bilik..aku..ank aku..mk aku tudo kat hall..dlm kul 11.45mlm cmtu..tibe2 hasben aku lari klua dr dlm bilik ke hall..dgn muka pucat sperti nmpk sesuatu..bile aku tye dia kate xde pape..esok hari br hasben aku cete..mase tgh tido..ade tgn usap kepala dia..tu yg dia bagun lari..adoi..patutla aku x sedap hati nk tdo dlm bilik..


NorDecember 25, 2018 at 10:49 AM 

Saya pernah tinggal di Grand  Klang. Tingkat Tak ingat,rasanya 7. Sebulan tinggal disana atas urusan kerja. Dasyat. Rupanya pihak hotel BG bilik yang paling berhantu. Tiap malam kena kacau. Bunyi krakk dalam selimut. Pompuan lonpat masuk toilet. 

Bunyi kucing Kat luar tingkap. Langsir tebuka sendiri. Bising bunyi kerusi meja tingkat atas. Bunyi org berlari. Semua sya boleh tahan sebab dah biasa dgn hantu Kat rumah. Last 2 Hari sebelum check out saya minta tukar bilik. Pasal Jin atau setan tu dah biadap sangat. 

Turun Kat reception saya marah budak bagi saya bilik hantu. Tapi dia diakata saya first orang yang tidur Sebulan Kat bilik tu. Hahhahhahah.... Hotel "Equatorial" KL pun dasyat jugak. Mula2 main lampu. Pastu time Mandi plak Ada nenek tua duk dalam bilik air the saya Mandi. Time nak tidur jam 2 pagi...eh..eh nak try rasuk. Memang biadap. Saya tak tukar bilik. 

Kat condo saya sewa di Klang tapi Tak ingat name. Duk Sebulan je pastu pindah JB. Pontianak jerit 2 malam kat ceiling bangunan. Bunyi...malas nak ckp... Stress kerja lagi..Mana nak layan Jin setan Ni lagi. Kalau Kat oversea pun dasyat. Next time city. Sekarang Kat Cameron. Dalam hotel equotarial....

Leading Online Hotel Booking # Hoteler Advisor.The best travel web, hotel, vacation, reviews and tips to plan a perfect getaway

Petikan #EncikSeram

Book A Room With

No comments:

Post a Comment

Hotel At Jalan Tar KL

From 5 star hotel to budget..

Start Work With Me

Current Hotel Promotion

Holiday Inn

Holiday Inn Dublin

Holiday Inn Express

28-32 O'Connell Street Upper, Dublin City Center, Dublin, Ireland, D01 T2X2.

Dublin City Centre

Radisson Blu

Radisson Blu

Radisson International Grp

Radisson Blu, Dublin Airport, Dublin Airport, Dublin, Republic of Ireland.

Dublin Airport

Hilton

Hilton Garden Inn

Hilton International Grp.

1 Custom House Quay, Dublin,1, Ireland, Dublin City Center, Dublin, Ireland.

Dublin City Centre

KLCC 2246 hotel
Bukit Bintang 1862 hotel
Chowkit / Putra WTC7 32 hotel
One Utama / Damansara 705 hotel
Cyberjaya 599 hotel
Cheras 509 hotel
Mid Valley / Bangsar 469 hotel
Petaling Jaya 447 hotel
Seri Kembangan / Balakong 436 hotel
Putrajaya 422 hotel
Pudu 392 hotel
Subang Jaya 378 hotel
Sepang / KLIA 366 hotel
KL Sentral 351 hotel
Sri Hartamas / Mont Kiara 336 hotel
Puchong 300 hotel
Bangi 295 hotel
Chinatown 275 hotel
Bandar Sunway 266 hotel
Kepong / Sri Damansara 240 hotel
Bukit Jalil 234 hotel
Ampang 232 hotel
Kajang 224 hotel
Setapak 222 hotel
Golden Triangle 199 hotel
Kota Damansara 105 hotel
Batu Caves / Gombak 87 hotel
Sungai Buloh 84 hotel
Semenyih 82 hotel
Rawang 74 hotel
Selayang 58 hotel
Sentul 43 hotel
Sg Besi 34 hotel
Dengkil 23 hotel
Hulu Langat 14 hotel
Pusat Bandar Damansara 3 hotel
Titiwangsa 1 hotel

Start Your Journey With Me

Top Brand

Best Service Hospitality Worldwide Brand Property:

Fairmont
Radisson
Clarion
© Hotelier TRIP | Hotelier Advisor - ALL RIGHTS RESERVED: Theme Design By: - Hotelier Advisor | EARAMIS