Aku Masuk Lokap Di Prison Frankfurt iii - Hotelier TRIP | Hotelier Advisor

Discover More TropicaBLU

Travel, Flight, Hotel and Promotion


Aku Masuk Lokap Di Prison Frankfurt iii


Suka Duka Travel Ke German... Tapi Gembira Jaaaa

Bagaimana boleh aku masuk "lokap" di German? Akan ku ceritakan kemudian.

Perjalanan itu sunguh menakjubkan, ketika aku tiba di "Frankfurt" telah dapat kurasakan bahawa iklim di tanah eropah tidak banyak berbeza dari segi kedinginan dan suhu panas.

Senang difahamkan bahawa tidak panas pon, cuma matahari yang terang tapi hakikatnya alam sekeliling diselubungi awan kelabu seakan menurunkan salji, angin senangtiasa memupuk lembut, kedinginan jelas melekat dibadan.

Leavenworth Wa
Leavenworth Wa Germany

 

Apa yang aku kagumi disini, bentuk "landscape" muka bumi yang aku lewati dipenuhi bukit bukau, gunung serta lembah dan juga curang tebing yang agak tinggi, dibawahnya terdapat perumahan, cafe. Pokok pokok tirus pelbagai warna daunnya tersusun rapi walau pon ia tumbuh meliar ditepi jalan.

Aku melewati kawasan ladang gandum yang luas mata memandang dan dihiasi rimba dan anak sungai yang mengalir jernih.



Ingin sekali aku untuk berhenti ditepi gunung atau berbukit untuk singgah meneguk secawan kopi sambil menikmati keindahan alam yang pelbagai warna dedaunan pepohon menghayati "culcute" budaya masyarakat disini, namun bukan aku yang membawa kereta tetapi seorang pegawai polis "Frankfurt".

Banyak aku berbicara dengan pegawai polis tersebut untuk meluangkan masa yang lapang sambil "drive" tetapi dia (polis) diam sahaja sebab tak boleh berbahasa english. Naik fed-up juga aku. Apa pon aku "enjoy" mata aku tak henti henti melihat keluar jalan yang ditujui dipenuhi pepohon "pine" yang tirus tumbuh ditepi kaki gunung ini. Jalan yang berliku liku...

Hampir 3jam drive atau lebih aku tak tahu lah, barulah sampai ke "destination" yang terletak dalam kawasan berbukit, pemandangan yang indah, tanah tinggi dan rendah "Prison Frankfurt iii". (Itu yang aku baca tulisan "signboard".

Alpines Village
Alpines Village German


Ketika sampai disini, aku, anggota polis barulah dapat meneguk secawan kopi dan menghisap rokok, dia pandang aku dan hapir kesemua anggota polis German memandang aku, apa lagi aku buat "sombong" sebab mereka tak boleh fasih berbahasa english.

Komunikasi aku dan dia cuma menggunakan bahasa "isyarat". Ya sudah hampir larut malam, suasana gelap, kesejukan angin bertiup meresap hingga ke tulang temulang aku. Maklumlah matahari telah tenggelam dibalik gunung.

Selepas mengurus segala keperluan mereka, aku bergambar bermacam "fashion" alaa macam dalam filem seorang jenayah tuh, pusing kiri kanan, depan. Setelah selesai, well! kita masuk tidur "Dalam Lokap" di sebuah pergunungan, Polis Station Frankfurt aku menyenyakkan tidur dalam kedinginan malam. Paginya aku dihidangkan "breakfast" roti dan mentega, kopi dan rokok.

"Kisah secara detail tak payah la aku ceritakan ya!" cukup dengan kisah "Gembira" masuk lokap. Ya aku tak rasa sedih pon masuk lokap digerman, tak payah susah2 bayar hotel, cuma tak "freedom" maklomlah di awasi oleh pihak polis, lagi pon kemana aku nak lari didalam pergunungan ini?.

Small Town With Mountain View
Small Town With Mountain View

 

Setelah selesai bermalam dan wajah portrait ku yang dijadikan kenangan oleh "Prison Frankfurt iii" barulah aku bebas dan tak boleh bermalam lagi di Kota Frankfurt, malamnya harus terbang balik ke "Ireland" atau London dan mengambil Passport Original aku yang baru siap.

Ya aku masuk lokap sebab menggunakan "passport emergency" yang dikeluarkan oleh Embassy di London. Aku sangkakan bila aku ada "green card europe" dan passport emegency, aku boleh travel di German, tapi sangkaan ku salah, German tidak menerima "Europe Green Card" tanpa Original passport.



Travel To German With Love

Book A Room With

No comments:

Post a Comment

Hotel At Jalan Tar KL

From 5 star hotel to budget..

Start Work With Me

Current Hotel Promotion

Holiday Inn

Holiday Inn Dublin

Holiday Inn Express

28-32 O'Connell Street Upper, Dublin City Center, Dublin, Ireland, D01 T2X2.

Dublin City Centre

Radisson Blu

Radisson Blu

Radisson International Grp

Radisson Blu, Dublin Airport, Dublin Airport, Dublin, Republic of Ireland.

Dublin Airport

Hilton

Hilton Garden Inn

Hilton International Grp.

1 Custom House Quay, Dublin,1, Ireland, Dublin City Center, Dublin, Ireland.

Dublin City Centre

KLCC 2246 hotel
Bukit Bintang 1862 hotel
Chowkit / Putra WTC7 32 hotel
One Utama / Damansara 705 hotel
Cyberjaya 599 hotel
Cheras 509 hotel
Mid Valley / Bangsar 469 hotel
Petaling Jaya 447 hotel
Seri Kembangan / Balakong 436 hotel
Putrajaya 422 hotel
Pudu 392 hotel
Subang Jaya 378 hotel
Sepang / KLIA 366 hotel
KL Sentral 351 hotel
Sri Hartamas / Mont Kiara 336 hotel
Puchong 300 hotel
Bangi 295 hotel
Chinatown 275 hotel
Bandar Sunway 266 hotel
Kepong / Sri Damansara 240 hotel
Bukit Jalil 234 hotel
Ampang 232 hotel
Kajang 224 hotel
Setapak 222 hotel
Golden Triangle 199 hotel
Kota Damansara 105 hotel
Batu Caves / Gombak 87 hotel
Sungai Buloh 84 hotel
Semenyih 82 hotel
Rawang 74 hotel
Selayang 58 hotel
Sentul 43 hotel
Sg Besi 34 hotel
Dengkil 23 hotel
Hulu Langat 14 hotel
Pusat Bandar Damansara 3 hotel
Titiwangsa 1 hotel

Start Your Journey With Me

Top Brand

Best Service Hospitality Worldwide Brand Property:

Fairmont
Radisson
Clarion
© Hotelier TRIP | Hotelier Advisor - ALL RIGHTS RESERVED: Theme Design By: - Hotelier Advisor | EARAMIS